sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Omistat yksin uskolla

Päivän Sana
Sunnuntai 22.05.2011

Jeesus rukoili ja sanoi:
"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle."
Joh. 17:6

Virsi 409:3
Kun kristityn on nimi mulla,
tee siksi minut todella,
suo sanan tekijäksi tulla,
myös nuhteitasi totella,
seurassa ystäviesi
sinulle elää, Herrani.



Nettiruukun keskustelujen "rintamalinjoja" voidaan varmaan hahmottaa näinkin.


Valkoiset sotilaat:

Nuoruudestamme asti olemme vaeltaneet tässä kristillisyydessä lain alaisina, koettaen elää Jumalalle mieliksi. Kuitenkin olimme jatkuvasti aralla mielellä ja usein aivan ahdistuneita siitä, että syntien anteeksi todistamisesta huolimatta omatuntomme todisti, että emme mittaa täytä.

Evankeliumin tähden olemme vapaita krsittyjä tästä lain vaatimusten painosta, koska saamme Raamatun ja puhtaan kristillisen opin syvemmän käsittämisen kautta yksinkertaisesti uskoa.

Olemme monien vaiheiden jälkeen käsittäneet uskonpuhdistuksen keskeisen sanoman, että omistamme täyden vanhurskauden, Kristuksen ja kaikki taivaan aarteet yksin uskosta, ilman mitään omia ponnisteluja, hyviä tekoja ja muita ansioita.

Olemme pelastetut yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

Tätä kallista puhtaan opin ja kirkkaan uskon aarretta ei saa meiltä kukaan riistää pois.


Mustat ratsut:

Hyvä, omistatte yksin uskosta Kristuksen!

Omistaako Kristus teidät?

(lue päivän sana ja virren värssy)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti