Mutta panin merkille, että tekstit eivät ole ehkä syntyperäisen suomalaisen laatimia. Näissä esimerkeissä ei niinkään hoono soomi vaan vieraasta kielestä käännetyn makuinen suomi finnish:
Tuotamme suomenkielelle Raamatun arvovaltaa puolustavaa materiaalia. Meille Raamattu on ylin auktoriteetti ja Jumalan ihmisille antama ilmoitus. Raamattu ja luomismalli sopivat yhteen tieteellisten todisteiden kanssa paljon paremmin kuin evoluutio.
Tutkimuksen mukaan suuri joukko kirkkoon pettyneistä ihmisistä kaipaa, että syitä uskolle puolustettaisiin. Luominen-lehdestä
löydät luomiseen uskovien tiedemiehien jännittäviä silmiä avaavia vastauksia ja loistavaa todistusmateriaalia, joiden avulla sinäkin voit olla mukana puolustamassa Raamatun arvovaltaa!
Olisivatkohan nämä lauseet jonkun Australiassa tai Kaliforniassa asuvan kolmannen polven suomalaisen kirjoittamia tai kääntämiä, kun Google translation ei tuohon aivan pysty?
Kannattaisi suoraan kysyä heiltä näitä, ennemmin kuin valittaa näistä _täysin olemattomista_ seikoista täällä blogissa. Lisäksi argumentit merkitsevät, eivät niiden esittäjät.
VastaaPoista"Olisivatkohan nämä lauseet jonkun Australiassa tai Kaliforniassa asuvan kolmannen polven suomalaisen kirjoittamia tai kääntämiä, kun Google translation ei tuohon aivan pysty?"
VastaaPoistaIhan kohtalaisen hyvää suomenkieltähän tuo on. Käännöstekstiltä kieltämättä hieman kuulostaa, mutta ihan sujuvaa kieltä silti. Omatkaan blogikirjoituksesi eivät ole täydellistä nykysuomea. Esimerkiksi yllä oleva tekstisi:
"Sivuilta ei oikein meinaa löytyä myöskään Luominen kustannus henkilöitä, anonyymit yhteystiedot."
kuulostaa ulkosuomalaisen tai maahanmuuttajan kirjoittamalta. Aiemmin tuolla sivustolla luki taustajoukon nimet. Ovat käsittääkseni Oulusta, eivät mistään Australiasta tai Kaliforniasta. Käsittääkseni ehtona sille, että saa edes kääntää jotain amerikkalaisen luomis-lehden juttuja on se, että sekä kääntäjä että kielentarkistajat ovat syntyperäisiä sen kielen käyttäjiä.
Aika paljon Facebook-tykkäyksiä tuo lehti näkyy saaneen:
VastaaPoistahttps://fi-fi.facebook.com/luominen
Ja varmaan määrä kasvaa, kun Mikko Louhivuori näin lehteä lisämarkkinoi.
Kyllä varmaan näin on.
PoistaOn suorastaan järkyttävää nähdä, miten vähän totuus ja totuudellisuus joitain kristittyjä tahoja ja ryhmiä kiinnostaa.
Läh: Jyrki soini
PoistaMoi Mikko ja muut.
Ellen luottaisi 6d luomiseen, pitäisi minun kutsua edesmenneet uskovat pois taivaasta. Luominen oli nopea, koska Jumala niin sanoo ja koska kasvit luotiin ennen aurinkoa ja pölyttäjiä. Siksi meidänkin työ- ja lepopäivämme ovat päiviä eivätkä tuhansia vuosia. Vrt. yksi päivä on tuhat vuotta ja tuhat vuotta on yksi päivä.
Tuhannet vuodet kertovat meille milloin 1000-vuotinen valtakunta alkaa. Se alkaa pian, koska maailma luotiin noin 6000 vuotta sitten. Seitsemäs vuosituhat tarkoittaa lepoa koko luomakunnalle. Sen jälkeen, ns. kahdeksantena päivänä, ikään kuin ympärileikkauksen kautta, uudistetaan kaikki.
Leikkaushaavan parantumista edistävän K-vitamiinin määrä on suurimmillaan kahdeksan päivän ikäisillä poikavauvoilla. Mielenkiintoista. Eikö vain?
Suonet Mikko kohtuullisen runsaat linkit. Runsauden tarkoitus on minimoida tai suorastaan ehkäistä spekulointi.
http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA
http://koti.mbnet.fi/jrambon/SVL20-2013.html
http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm
http://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm
http://koti.mbnet.fi/jrambon/srkviesti12-2011.htm
http://koti.mbnet.fi/jrambon/media-aktivismi.html
Jes:
29:9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
29:10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.
29:11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
29:12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea."
29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
29:14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.
29:15 Voi niitä, jotka syvälle kätkevät hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"
29:16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?
29:17 Vain lyhyt hetki enää, niin Libanon muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen.
29:18 Sinä päivänä kuurot kuulevat kirjan sanat, ja sokeiden silmät näkevät vapaina synkeästä pimeydestä.
29:19 Nöyrät saavat yhä uutta iloa Herrassa, ja ihmisistä köyhimmätkin riemuitsevat Israelin Pyhästä.
29:20 Sillä väkivaltaisista on tullut loppu, pilkkaajat ovat hävinneet, ja kaikki vääryyteen valppaat ovat tuhotut,
29:21 ne, jotka sanallansa langettavat ihmisiä syyhyn ja virittävät pauloja sille, joka oikeutta puolustaa portissa, ja verukkeilla syyttömän asian vääräksi vääntävät.
29:22 Sentähden Herra, joka Aabrahamin vapahti, sanoo Jaakobin heimolle näin: Ei Jaakob enää joudu häpeään, eivätkä hänen kasvonsa enää kalpene.
29:23 Sillä kun hän näkee, kun hänen lapsensa näkevät keskellänsä minun kätteni työn, niin he pyhittävät minun nimeni, pitävät pyhänä Jaakobin Pyhän ja peljästyvät Israelin Jumalaa.
29:24 Ja hengessään eksyväiset käsittävät ymmärryksen, ja napisevaiset ottavat oppia.
http://www.kingjamesbibleonline.org/Genesis-22-4/
http://www.kingjamesbibleonline.org/Hosea-6-2/
http://www.kingjamesbibleonline.org/Deuteronomy-30-6/
Tule Herra Jeesus!
Hei Jyrki!
Poistakiitos kommentistasi www.luominen.fi tekstiini ja viittauksesi 6k ajoituksen yhteydessä suureen 7 luomispäivän kaareen, tuhatvuotiseen valtakuntaan.
apostoli neuvoo "koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on."
tähän liittyy pohdinta uskovan kristityn ja luonnontutkijan välinen asenteen ero:
- uskova omistaa Raamatun totuuden, ja on kiinnostunut osoittamaan sen todeksi nykyajan tietenkin valossa (www.luominen.fi)
- luonnontieteilijä epäilee kaikkea, suosituimpia ja vankimpiakin tieteensä teorioita, ja on paljon asioita, joita hän ei tiedä, mutta pyrkii ymmärtämään.
jotkut ateistit pitävät tätä eroa ylittämättömänä rajana, on auktoriteettiin uskovia varmuuden etsijöitä ja on kaikkea epäileviä kaikesta epävarmoja tutkijoita.
minusta tämä raja ei ole ylittämätön, vaan Jumalan luoma uudestisyntynyt kristitty saa myös liittyä epäilijöiden ja epävarmojen joukkoon, opiskella, tutustua Jumalan luomakunnan ihmeelliseen kirjaan ja vääntää Jaakobin painia Raamatun ja luonnon ja historian välillä.
Näin toimittaessa raamatullisesta uskosta ei tule laput hevosen silmille tai mukava uskon turvallinen patja, jossa laiskana loikoa "tiedän jo kaiken tarpeellisen" vaan intialainen piikkimatto, joka pistelee ihon verille asti ja pakottaa etsimään totuutta.
iloitsen aina, kun kohtaan totuutta rakastavan raikkaan raamatullisen kristityn, olipa näkemyksensä maailman iästä tai ihmisen luomisesta mikä tahansa.
Kiitos Mikko. Tavataan kuutiossa :D
Poistahttp://www.youtube.com/watch?v=-Fnyo8xEIc0
Kiitos Jyrki, linkki on niin mielenkiintoinen että kirjoitin siitä oman tekstin
Poistahttp://mikkol-miettii.blogspot.com/2013/10/taivaallinen-kuutio.html
No evoluutio tarkottaa että se on samaa kuin tapahtumia luonnossa, totuus on se että maa on 4.6 miljardia vuotta vanha, se on nyt näin tällä hetkellä, tähdet elävät keskimäärin 10 miljardia vuotta
PoistaMielestäni seuraava juttu voisi sopia tähän ketjuun. Nimittäin CMI:n Jonathan Sarfati julkaisi luomiseen ja nuoreen Maahan liittyvän selitysteoksen. En ole sitä lukenut enkä välttämättä tilaa sitä, koska minulla ei ole syytä epäillä Jumalan nopeaa toimintaa.
VastaaPoistahttp://creation.com/books/the-genesis-account/?utm_media=email&utm_source=infobytes&utm_content=gb&utm_campaign=emails
> A work of this kind is long overdue. It has been almost 40 years since there has been such a thorough, in-depth treatment on the book of Genesis from a biblical (‘young-earth’) creationist perspective. These Genesis 1–11 chapters are some of the most well-known in all of Scripture, and they are often the most attacked due to current prevailing ‘scientific’ views about our history.
Such views cause many well-meaning modern theologians to reinterpret these foundational passages in ways that commit violence on the text, and are contrary to the way that Jesus and the New Testament writers clearly understood them—as describing real historical events. <
Ps. Muistetaan siunata Jumalan silmäterää.
http://biblehub.com/numbers/24-9.htm
Hei evotuhat ja kiitos linkistä Sarfatin kirjan esittelyyn The Genesis Account. A Theological, Historical, and Scientific Commentary on Genesis 1 - 11.
PoistaLehdistötiedote on osoitteessa http://creation.com/books/the-genesis-account/images/Genesis_Account_Press_Release.pdf
Tri Jonathan Sarfat on creation.com joukossa johtava ajattelija ja kirjoittaja ja tässä hän selittää näkemyksiään Genesiksen alkuluvuista perusteellisesti.
Lehdistötiedotteessa kuvataan kirjaa näin
PoistaJonathan Sarfati’s The Genesis Account will long be remembered as a classic commentary on Genesis 1– 11. Not only does it contain a thorough analysis of the text, but it has a number of features that set it apart from other Genesis commentaries. It defends the biblical creationist position: creation in six consecutive normal days, death resulting from Adam’s fall, a global Flood, and confusion of languages at Babel. In the process it explains how the rest of the Bible, and in particular the New Testament authors and even Christ Himself, interprets Genesis in the above straightforward manner.
While skillfully documenting how interpreters throughout Church history have taught biblical creation, and that long-age, death-before-sin views were a reaction to 19th-century uniformitarian geology, it also provides cutting-edge scienti9ic support for Genesis history. Importantly, it demonstrates that all major doctrines of Christianity begin in Genesis 1–11, and straightforwardly answers the most-common objections to a plain understanding of these crucial Genesis texts.
This book should be regarded as Sarfati’s magnum opus and is a must for any serious student of the biblical texts and its associated history.