perjantai 19. kesäkuuta 2009

Käärmeen kähinää Kiirunasta


"Muistakaa rakkaat uskon sisarukset, että se on sakramentti, kun sana, eikä sävel tulee leipään ja viiniin."
Kiirunan lähetyskirjeestä 2008


sisaret ja veljet Kristuksessa, tällä tavoin ei kristillisen seurakunnan opin ja elämän asioita hoideta.

epäsuorin, suorastaan salaperäisin vihjailuin ja heitoin, joiden taustalla on joku sisäpiirin - siis tämän meidän kristillisyytemme Lapin uskollisten - tunnistama ilmaus, shibbolet.


Jumalan Henki on totuuden henki ja kaikista Kristuksen kirkon julkisista oppia ja elämää koskevista asioista ja neuvoista voidaan puhua vapaasti.

Arvostelu ei ole vain sallittua vaan sitä nimenomaan pyhä Raamattu kehottaa jatkuvasti tekemään


"Koetelkaat kaikki, ja pitäkäät se mikä hyvä on."

"men pröven allt, behållen vad gott är"

"men prøv alt, hold fast på det gode"


apostoli Paavali 1 Tess 5:21


Ja Gileadilaiset ennättivät Jordanin luotuspaikat Ephraimin edestä. Koska ne paenneet Ephraimista sanoivat: anna minun käydä ylitse, niin sanoivat Gileadin miehet hänelle: oletkos Ephraimilainen? Ja hän vastasi: en.

Niin he käskivät hänen sanoa: Sjibbolet, niin hän sanoi Sibbolet, ja ei taitanut sitä niin sanoa; niin ottivat he hänen kiinni ja tappoivat hänen Jordanin luotuspaikalla, niin että silloin lankesi Ephraimista kaksiviidettäkymmentä tuhatta.

Tuom 12:5-6 Biblia 1776

tästä tulee yleiskieleen sana "shibbolet" joka tarkoittaa jollekin ryhmälle ominaista tunnusmerkkiä.


miksi käärmeen kähinää?

koska tässä musiikin vastaisessa epäraamatullisessa valehtelussa on selvästi "onko Jumala todella sanonut?" ilmapiiri.

sanoja, jotka kuulostavat raamatullisilta, ja ovat hurskaalta ja suorastaan pyhältä vaikuttavia, mutta kuitenkin täysin Raamatun oman sisällön vastaisia.

lisäksi niiden ohessa kuuluu sihinää "kun näin uskot ja teet, olet parempi ja Jumalalle mieluisampi kristitty kuin nuo jeesustelijat"



Ensimmäinen harhaopetus liittyy tuohon ihanaan sekä Kolossalaiskirjeessä että Efesolaiskirjeessä olevaan Jumalan Sanaan.


Asukaan Jumalan sana runsaasti teissä, kaikella viisaudella. Opettakaat ja neuvokaat teitänne keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten armon kautta Herralle teidän sydämissänne.

Kol 3:16 Biblia 1776


La Kristi ord bo rikelig hos eder, så I lærer og formaner hverandre i all visdom med salmer og lovsanger og åndelige viser og synger yndig i eders hjerter for Gud

Kol 3:16 Det Norsk Bibelseskap 1930



Ja puhukaat keskenänne psalmeilla, ja kiitosvirsillä, ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja soittain Herralle teidän sydämessänne,

Kiittäin aina Jumalaa ja Isää, jokaisen edestä, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimeen.

Ef 5:19-20 Biblia 1776'


så I taler til hverandre med salmer og lovsanger og åndelige viser, og synger og leker for Herren i eders hjerter,

og alltid sier Gud og Faderen takk for alle ting i vår Herre Jesu Kristi navn

Ef 5:19-20 Det norske Bibelselskap 1930



eräät saarnaajat kiinnittävät tässä huomiota ajatukseen "sydämissänne"

käärme sihisee

"älkää ylistäkö ääneen Jumalaa psalmein, kiitosvirsin, hengellisin lauluin ja soittaen vaan tehkää niin äänettömästi, sydämissänne"

ja jatkaa

"näin olette hurskaampia kuin kaikki muut maailman kuolleet kristityt, jotka veisaavat Jumalalle ylistystä niin että temppelin katto raikuu"



toinen kyyn hammas ei ole näin suoranaista Raamatun pyhän sanan vääristelyä ja oman vanhurskauden nostamista luulotellun raamatullisuuden eli pseudo-raamatullisuuden kautta.

ajatus esiintyy joidenkin essujen saarnaajien opetuksessa tässä muodossa

"Vanhan testamentin meluisa Jumalan ylistys lauluin ja soitoin, harpuin, huiluin, kantelein, symbaalein ja pasuunoin, on kaikki jäänyt Golgatan keskimmäisen ristin juurelle"

näin tämä saarnaajaksi kutsuttu järkeilee, käyttäen kaikkein pyhintä, Golgatan keskimmäistä ristiä, valheensa tukena.

käärmeen sihinä on tässä taas vaimea, mutta selvästi kuuluva

"oikeat Jeesuksen seuraajat eivät ylistä Jumalaa äänekkäästi, eivät kirkkomusiikin, oratorioiden, halleluja-kuorojen, sinfonioiden ja neliäänisen laulun äänin.

todella hurskaat, kuten sinä, veisaavat monotonisesti yksiäänisesti vanhoja tuttuja virsiä, muutaman säkeen niistä, esilaulajan johdolla ja tämä on Jumalalle mieluista"



sisaret ja veljet Herrassa, vapauteen Kristus vapautti teidät.

älkää antako uudelleen sitoa itseänne lain orjuuteen.

mikä on sen syvällisempää ja koskettavampaa, kuin rukoushuone täynnä hartaita essuja veisaamassa virttä esilaulajan, kanttorin, johdolla yhdellä äänellä?

voimakasta, syvälle menevää, sanat kuuluvat selkeästi eivätkä jää monimutkaisten sivumelodioiden ja harmonioiden taakse.

tämä muistuttaa yksinkertaisuudessaan varhaiskeskiaikaista gregoriaanista kirkkolaulua, jota munkit ja nunnat luostarien käytävillä tarkoilla korvillaan harjoittelivat ja joka toi jumalanpalveluksiin kirkkautta ja sävelten kauneutta Jumalan kunniaksi.

tämä muistuttaa kavlinistien yksinkertaista psalmilaulua ilman urkujen tai soitinten säestystä Sveitsin kirkoissa ja presbyteerien maailmassa.



mutta kun tavasta tehdään isien perinnäissääntö, laki, ja kun musiikin ihmeellinen Jumalan luoma maailma tuomitaan ja klassinen musiikki on "kuin kadotettujen sielujen rääkymistä helvetissä" ...

käärme ei ole vain kähissyt vaan päässyt puraisemaan sorkasta, ja hengellistä kuolemaa tuova myrkky leviää lampaan kehossa.

määkiminen Hyvän Paimenen puoleen lakkaa, rukous sammuu eikä Raamatun pyhä sana enää elä hengellisen laulun ja virren runomuodon ja sävelen vahvistamana omahyväisen ja saatanan pettämän kristityn sydämessä.


...
jos tämä olisi jokin sivuasia niin mitäpä

mutta esikoislestadiolaisuuden johto on kieltänyt seuratilaisuuden lopussa virren veisuun synnyntunnustuksen aikana.

tämä on tappava annos myrkkyä Kiirunasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti