tiistai 31. tammikuuta 2012

Pyhän Patrikin rintakilpi


Minä sidon itseni tänään lujasti

Kolminaisuuden nimen voimaan.
Minä rukoilen ja rakastan Jumalaa,
joka on Yksi Kolmessa ja Kolme Yhdessä.
 
Minä sidon itseni ikuisesti lujasti
uskon voimaan, Kristuksen elämään ihmisenä,
hänen kasteeseensa Jordanin vedessä,
hänen ristinkuolemansa tuomaan vapahdukseen,
hänen ylösnousemiseensa tyhjästä haudasta,
hänen paluuseensa taivaan maahan,
hänen tulemiseensa tuomion päivänä,
tähän sidon itseni tänään lujasti.
Minä sidon itseni tänään lujasti
tähtikirkkaan taivaan jokaiseen hyveeseen:
auringon elämää antaviin säteisiin,
kuun valoon myöhäisenä yön hetkenä,
salaman valoon joka välkähtelee vapaasti,
tuulen raivoisaan myrskyyn ja huutoon,
lujaan maahan, suolaiseen mereen,
joka on ikuisen kallion huipun ympärillä.
Minä sidon itseni tänään lujasti
Jumalan valtaan pidellä ja johdattaa minua,
Hänen silmänsä valvovat, hänen valtansa antaa voimaa, Hänen korvansa kuulevat rukoukseni,
Hänen viisautensa opettaa minua,

Hänen kätensä johdattaa minua, Hänen kilpensä on puolustukseni. Hänen sanansa antaa minulle sanani. Hänen taivaalliset joukkonsa suojelevat minua.
Kristus luonani, Kristus minussa,
Kristus takanani, Kristus edessäni,
Kristus vierelläni, Kristus voittaen minut,
Kristus lohduttaen ja puhdistaen minut,
Kristus allani, Kristus ylläni,
Kristus hiljaisuudessa, Kristus vaarassa,
Kristus kaikkien minua rakastavien sydämessä,
Kristus ystävien ja tuntemattomien huulilla.
Minä sidon itseni lujasti nimeen,
Kolminaisuuden nimen voimaan.
Minä rukoilen ja rakastan Jumalaa,
joka on Yksi Kolmessa ja Kolme Yhdessä.
Hänestä ovat kaikki luodut,
Ikuisesta Isästä, Hengestä, Sanasta.
Ole korkeasti kiitetty ja ylistetty Herra, minun pelastukseni. Pelastus on lähtöisin Kristuksesta, Herrasta!

Ekumeenisen neuvoston sivulta
Suomentanut: Arto Penttinen

2 kommenttia:

  1. Anna minun nauraa, surkeaa säälittävää uskonto kiihkoa.

    VastaaPoista
  2. Ihan vapaasti saat nauraa uskon kiihkolleni, ei se minua häiritse laisinkaan.

    Itse asiasta sen verran että Pyhän Patrikin päivä on irlantilaisille sellainen koko perheen iloinen juhla New Yorkissa, olet varmaan nähnyt niistä vihreistä marsseista ainakin kuvia.

    Toki Irlannissakin on fanaattista uskonkiihkoa, Belfast jne, Se on paljolti katolisten ja protestanttien välistä taistelua, jossa irlantilaisuus ja englantiluus ottavat yhteen.

    Irlannin katolinen kirkko on tiukan puoleinen eikä esimerkiksi hyväksy aborttia ja monet naiset matkustavat sellaisen tähden Englannin puolelle. pedofilia jutut ovat siellä papiston parissa olleet myös kirouksena.

    VastaaPoista