keskiviikko 28. tammikuuta 2009
Tabitan silmät Apt 9:40 Ekechukwu
siinä olisi muuten jollekin taiteellisesti lahjakkaalle aikamoinen haaste
"Tabitan silmät"
en ensinäkymältä löydä moista ... hetki kun hän avaa silmänsä
Nin Petari ylesnousi/ ia tuli heiden tyghens.
Ja quin he' oli sinne tullut/ nin he weit henen Salijn. Ja hene' ymberins seisoit caiki Lesket/ idkein ia osotit henelle ne Hamet ia Waattet/ iotca se Tabea heille oli tehnyt/ coska hen wiele oli heiden cansans.
Ja quin Petari oli heite caiki wlosaijanut/ nin hen laski poluillens/ Rucoli/ ia keensi henens Rwmin polen ia sanoi/ Tabea/ Nouse yles.
Nin se auasi silmens.
Apt 9:39-40
Daniel Ekechukwu
joku vuosi sitten Suomessa mies, joka kertoi kirkossa olleensa kuollut, oli Nigeriasta.
joku kertoi minulle, oliskohan ollut Junkkaalan Eero, että oli ollut aika kovaa ja lakihenkistä puheensa.
Löysin asiallisen nettisivun aiheesta, josta lainaan pätkiä tähän:
--------
"Kuolleista herääminen on nyt kuitenkin yksi keskeinen Bonnken organisaation levittämä asia. Nigerialainen pastori Daniel Ekechukwu kävi Nokian herätyksen kutsumana Suomessakin kertomassa, kuinka hän heräsi kuolleista Bonnken kokouksen yhteydessä.
Kertomansa mukaan hän kuoli vammoihin, jotka sai autonsa suistuttua tieltä.
Pastorin sanoma keskittyy anteeksiantamisen merkityksen korostamiseen.
Aivan oikein, se on tärkeä asia. Mutta muuten hänen tarinaansa liittyy monia epäselvyyksiä.
Ihminen saattaa kokea monenlaista kummallista, ilman, että se vielä on Jumalan vaikutusta.
Jumala itse Raamatussa ei ohjaa ketään kummallisuuksiin tai erikoisiin kokemuksiin, vaan tavalliseen, rehelliseen ja nöyrään elämään.
Kukaan ei voi väittää, etteikö pastori Daniel kokenut jotakin. Hän itse ja ehkä hänen vaimonsa tietää koko totuuden.
Mutta voimme ja meidän tulee tarkastaa Raamatusta hänen kertomansa oikeutus, sillä hän esittää hyvin vahvoja väitteitä.
Eri versioita…
Mm. Mike Oppenheimer ja Sandy Simpson ovat verranneet eri tahojen kertomuksia toisiinsa. Nigerialainen Leo Igwe tutki asiaa paikan päällä. Muutamat muutkin ovat asiaan puuttuneet.
Näyttää selvältä, että asiasta on monia versioita.
Esimerkiksi Bonnken mukaan pastorin ruumiiseen oli jo ruiskutettu balsamointiainetta. Pastorin veljen Kingsley Ekechukwun ja hautausurakoitsijan mukaan näin ei tapahtunut.
Omaiset kuljettivat kuolleen, tai oletetun kuolleen, Bonnken tilaisuuteen, jonka yhteydessä pidetyssä rukouskokouksessa pastori Daniel ”heräsi kuolleista”. Bonnke ei itse ollut läsnä tässä hetkessä.
Eräät lehdet ovat kuitenkin leimanneet Bonnken kuolleista herättäjäksi.
Bonnken omalla nettisivulla asia on näkyvästi esillä, ilman samassa yhteydessä selvästi olevaa mainintaa, että hän ei ollut itse mukana, kun pastori ”heräsi kuolleista”.
Benny Hinnin tv-ohjelman vieraana ollut Bonnke tosin mainitsi, että hän ei ollut paikalla. Se käy ilmi myös Bonnken nettisivuilta, jos lukee koko tekstin.
Kysymys ei ole siitä, etteikö Jumala voi herättää kuolleista. On tapauksia, joissa ilmeisesti näin on käynyt. Eräät suomalaisetkin lähetyssaarnaajat ovat kertoneet tapauksista. Mutta niistä ei ole tehty sensaatioita, eikä niillä ole perusteltu jonkun kristilliseksi mainitun erityisopin tai -liikkeen oikeutusta, eikä julistajan omaa karismaa.
Näistä tapauksista ei ole tehty videofilmejä, eikä niitä kaupata maailmalla.
Kysymys ei liioin ole siitä, etteikö Bonnkella ja hänen järjestössään toimivilla, ole halu olla mukana viemässä evankeliumin sanomaa.
Mutta kuten aiemminkin on todettu, pelastus on aina Jumalan työ, eikä ihmisen osa siinä työssä ole maine, valta ja varallisuus.
Tapauksesta tehtyä videota myy Bonnken maailmanlaaja järjestö. Hän on mainostanut videota myös vieraillessaan Copelandin ja Hinnin tv-ohjelmissa.
Mutta kuolleista herättäminen ei ole Raamatussa lainkaan sellainen asia, kuin mitä äärikarismaattisuus haluaa esittää.
Vastaus rikkaan miehen pyyntöön…
Pastori Ekechukwu kertoo käyneensä taivaassa ja helvetissä. Hän uskoo olevansa Jumalan antama merkki ihmiskunnalle.
Bonnken järjestön haastattelema Ekechukwu kertoo, kuinka kaksi enkeliä tuli hänen luokseen ambulanssissa matkalla sairaalaan. Nämä veivät hänet taivaaseen ja helvettiin.
Taivaassa hän näki joukon, joka näöltään ja rodultaan oli yhtäläistä. Kukaan ei näyttänyt vanhalta tai nuorelta. Kaikki toimivat yhtenä ja palvoivat yhdessä ”ihan kuin jonkin sähköisen kytkimen ohjaamina”. (Äärikarismaattisuus tuntuu mieltyneen kuvaamaan monia jumaluuteen liittämiään seikkoja sähköisinä ilmiöinä.)
Mutta oli taivaassa yksi vanhemmankin näköinen olento, jota Daniel ensin luuli Jumalaksi. Enkeli sanoi tämän olevan Aabraham.
Kun enkeli näytti Danielille taivaan asuinsijoja (mahtavia kartanoita) hän mainitsi, että ”Kartanot ovat valmiita, mutta Jumalan pyhät eivät. Jeesuksen tulo viivästyy, koska kristityt seurakunnassa eivät ole vielä valmiita”. (Äärikarismaattisen opin mukaan, jossa Kristus ei ole kaiken täyttymys, vaan tarvitaan erityinen voittava seurakunta maan päälle ennen Kristuksen tulemusta…).
Helvetissä oli tervetulokyltti: ”Tervetuloa helvetin porteille”. Siellä oli täysin pimeää, mutta enkelistä lähtevä valo valaisi sen verran, että Daniel näki siellä olevien mm. syövän omaa lihaansa ja oksentavan sitä (ihmissyöjät). Muutkin eri syntien harjoittajat joutuivat tekemään omaan syntiinsä kuuluvia asioita omissa ryhmissään.
Seuraavaksi enkeli viittasi siihen, että Danielin paikka olisi helvetissä. Kun tämä puolusteli itseään, enkeli luki Raamatustaan Matt.5:21-22. Pastori muisti nyt, että hän oli sanonut pahasti vaimolleen ja oli ollut anteeksiantamaton.
Enkeli kuitenkin kertoi hänelle, että hän saa ”toisen tilaisuuden” mennä takaisin, koska ”rikkaan miehen pyyntö”, (Luuk.16:19-31) varoittaa elossa olevia helvetin kauhuista, toteutuu Ekechukwun kautta ”viimeisenä varoituksena tälle sukupolvelle”.
Lopuksi Daniel vietiin vuoren huipulle, jossa oli pimeä reikä. Huipulla seisoi mies, jolle enkeli luovutti Danielin. Pian pastori käsitti, että mies oli saksalainen evankelista Reinhard Bonnke. Enkeli sanoi, että tämä mies auttaisi Danielia levittämään pelastuksen sanaa.
Bonnken mukaan pastorin kokemus on ”merkki taivaasta”.
Jakob Prasch kirjoittaa:
”Todellinen huolemme on tutkia pastori Ekechukwun kuoleman tai kokemuksen aitous Raamatun sanalla. Hän väittää, että helvetissä oli tervetulokyltti.
Vielä suurempi merkitys on väitteellä, että hänen kokemuksensa on vastaus rikkaan miehen pyyntöön Luuk.16:19-31. Vastaukseksi tälle pyynnölle hänet lähetettiin takaisin varoittamaan ihmisiä, että he katuisivat ja uskoisivat.
Tämä on kuitenkin ristiriidassa Jeesuksen selvän opetuksen kanssa, kun hän selittää vertaustaan.
Hän sanoo selvästi, että vaikka joku nousisi kuolleista nämä ihmiset eivät uskoisi. Siksi Jumala kieltäytyi vastaamasta pyyntöön sanan mukaan. Kenen tulkinnan me hyväksymme? Pastori Ekechukwun vai Jeesuksen?
----
lainaukset päättyvät
eiks jotenkin pistä sekä hymyilemään että huokaisemaan tämä juttu?
sen sijaan että meillä olisi hiljainen todistus, tässä lyödään rahoiksi ja siellä on vielä iso merkki "Welcome to Hell"
jostain syystä sydäntänti lämmittävät paljon enemmän kuin koko tämä pastori Ekechukwun jutustelu Agricolan Raamatun sanat
"Nin se auasi silmens."
siinä olisi oiva aihe kristitylle taidemaalarille
Tabita, medzävuohi
taitaapi olla nykykielessä gaselli
oletko nähnyt gasellin silmät?
avattuaan silmänsä, kun Tabita näki vuoteensa luona olevan ukkelin nousi hän istumaan
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
The simplest video downloader, ever with Website Download video and audio from YouTube and similar services on macOS, PC and Linux absolutely for free!
VastaaPoistaThis Link is the application that has all the tools you need to take your 3D idea from a block of digital clay all the way to a production-ready,
Link is the application that has all the tools you need to take your Site idea from a block of digital clay all the way to a production-ready.
Interesting your knowledge is best form others like the way of bloging.
VastaaPoistaMindmaster Crack